Verksamhetsutvecklare Grön Ungdom Väst, 100 %

Lyssna

Grön Ungdom Väst är en distriktsorganisation inom Miljöpartiets ungdomsförbund som omfattar hela Västra Götaland, Värmland och Halland. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som ska arbeta både för distriktsavdelningen och Grön Ungdom Storgöteborg, vår största lokalavdelning. Idag har vi cirka 500 medlemmar.

Du kommer att vara anställd av Miljöpartiet de Gröna i Västra Götaland och arbetsledas av dess kanslichef. Totalt består vårt kansli av sex personer, varav du är den enda som arbetar enbart för ungdomsförbundet.

Tjänsten
Rollen som verksamhetsutvecklare ställer höga krav på förmågan att planera och prioritera sitt arbete. Det är av stor vikt att du har lätt för att skapa och behålla goda sociala relationer. Vi ser att du är en utåtriktad person som har lätt för och gärna tar kontakt med människor. Du tycker om att arbeta självständigt, driva och ansvara för projekt. Du är van vid att ta ansvar, är flexibel, arbetar snabbt och effektivt. Framförallt tycker du om att arbeta tillsammans med ideellt engagerade medlemmar och är duktig på att kommunicera med ungdomar.

I tjänsten ingår bland annat att samordna våra utbildningsinsatser, planera och genomföra kampanjaktiviteter på både skolor och på gator och torg samt planera större evenemang såsom läger och årsmöten.

I tjänsten ingår även enklare ekonomihantering och en del administrativa uppgifter i form av bland annat protokollhantering.

Tjänsten innefattar arbete på kvällar och helger, och det är viktigt att du kan arbeta med flexibla arbetstider. Tjänsten innefattar även en del resor inom Västra Götaland, Värmland och Halland.

Kvalifikationer
Du ska ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du delar Grön Ungdoms värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar.

B-körkort är meriterande, men inte ett krav.

Anställningsvillkor

Tillträde: Enligt överenskommelse (helst 13/1), dock senast 31/1
Typ av anställning: Tillsvidare, kan inledas med provanställning
Arbetstid: 100 % av heltid (35 timmar/vecka)
Löneform: Fast lön
Placering: Göteborg

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev senast 15 december till [email protected]. OBS! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Hanna Bernholdsson, biträdande kanslichef på [email protected] eller ring 010-1727772.