Politik som gör skillnad i Vänersborg

Vänersborg

Välkommen till Miljöpartiet de Gröna i Vänersborg!

Vi arbetar på många nivåer för att hela jordklotet ska bli så miljövänligt och klimatsmart som möjligt genom att påverka lokalt genom politiken, informera privatpersoner, att i alla situationer och i alla beslut ha med oss miljö-och klimattänket. Vi har så klart de 17 globala målen med oss i det vi arbetar med men även så klart mest på lokal nivå i hela Vänersborgs kommun. Allt som kommer upp på agendan ser vi så klart med gröna ögon, hur kan vi göra detta så bra som möjligt ur ett miljövänligt, klimatsmart, hållbart perspektiv för kommuninvånarna, samhället och både kortsiktigt och långsiktigt för jordklotet. Allt från att låta gräset växa till byggnadsvård och allt däremellan. Dock är vi ju i opposition men vi gör vad vi kan utifrån de förutsättningar vi har.

Här kan du läsa mer om de 17 globala målen läs mer här:.http://globalamalen.se

Vänersborgs kommun har antagit nya Klimatlöften för 2024-2026 läs mer här: https://vanersborg.se/kommun-och-politik/hallbar-utveckling/klimatloften-2024-2026

Mål-och Resursplan 2024_2026, läs mer här: https://vanersborg.se/download/18.326e6ad18d751a1e529279/1707126859200/M%C3%A5l-%20och%20resursplan%202024-2026.pdf

AKTUELLT:

Just nu ligger Friluftsstrategin ute för samråd, läs mer här: https://vanersborg.se/bygga-bo-och-miljo/oversiktsplan-och-detaljplaner/strategiska-arbeten/friluftsstrategi

Efter söndagens årsmöte består styrelsen av: Jonas Sjöblom ordf, Felix Sandberg vice ordf, Martin Odalgård kassör, Anna Norrström Sekr, Annika Repo Wallman ledamot, Nina Hedbom ledamot.

MÖTESSCHEMA FÖR MILJÖPARTIET VÄNERSBORG
Medlemsmöten och politikermöten får alla medlemmar vara med på. Digitala möten om inget annat anges. Reservation för ev datumändringar. Möteslänk: https://chalmers.zoom.us/j/69915319827

STYRELSEMÖTEN: 12 feb på plats. 11/3 digitatl

MEDLEMSMÖTEN:

POLITIKERMÖTEN: 25 feb, 24 mars, 28 april, 2 juni, 25 aug, 6 okt, 24 nov, 15 dec

KOMMUNFULLMÄKTIGE:  7 feb, 13 mars, 17 april, 15 maj, 19 juni (kl 13) 11 sept, 23 okt, 13 nov och 11 dec (kl 13) (alla möten i lokalen Bojorten i Kommunhuset i regel kl 18,00) allmänheten är välkommen att närvara och då får du sitta på balkongen.

Bli medlem | Facebook

Läs vårt kommunpolitiska program för 2023-2026 här! (pfd)

Aktuellt i Vänersborg

Vänersborg, 1 september 2022