Lättläst

Vårt parti heter Miljöpartiet de gröna.

Miljöpartiet startades 1981 av människor som var oroliga för miljön. De andra partierna gjorde inte tillräckligt för att rädda miljön. Så är det tyvärr fortfarande. Miljöpartiet tycker att det allra viktigaste är att rädda klimatet och miljön.
Vi i Miljöpartiet vill göra världen bättre. Vi vill göra världen bra för:

– djuren, naturen och miljön
– människor som kommer leva efter oss
– alla människor som redan finns i världen.

Vi är med och styr i många kommuner och landsting. Det ger oss makt att förändra och skapa ett bättre samhälle.

Partiprogram

Partiprogrammet på lättläst svenska
Lyssna på partiprogrammet

EU-val 2019

Läs vår EU-valmanifest på lättläst svenska. EU-valmanifestet berättar vad vi vill förändra inom EU.

Ladda ner (PDF)