Här hittar du lättläst information om Miljöpartiet de grönas politik
Vårt parti heter Miljöpartiet de gröna.
Miljöpartiet startades 1981 av människor som var oroliga för miljön. De andra partierna gjorde inte tillräckligt för att rädda miljön. Så är det tyvärr fortfarande. Miljöpartiet tycker att det allra viktigaste är att rädda klimatet och miljön.
Vi i Miljöpartiet vill göra världen bättre. Vi vill göra världen bra för:
– djuren, naturen och miljön
– människor som kommer leva efter oss
– alla människor som redan finns i världen.
Vi är med och styr i många kommuner och regioner. Det ger oss makt att förändra och skapa ett bättre samhälle.