MP Väsby beklagar Yasri Khans avsägelse

Yasri är en uppskattad medlem och gör stora insatser för ökad integration med det muslimska civilsamhället.

Yasri Khan har avsagt sig sina politiska uppdrag för Miljöpartiet, bland annat kommunala uppdrag i Upplands Väsby.

Miljöpartiet i Upplands Väsby är mycket ledset över den situation som uppstått som gjort att Yasri sett sig tvungen att ta detta steg. Yasri har varit en uppskattad medlem i vår lokalavdelning och gjort goda insatser i olika sammanhang, bland annat i kontakten med det civila muslimska samhället i kommunen. Yasri står på en stabil värdegrund för demokrati, mångfald och integration mellan folkgrupper i ett mångkulturellt samhälle. Han gör också dagligen stora insatser för detta genom sitt engagemang i Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa, en organisation som han starkt bidragit till att bygga upp. I denna verkar han också för ökad förståelse bland annat för att kunna hantera olika former av krockar som kan uppstå när människor från olika kulturer möts. Vi önskar Yasri all framgång i sitt fortsatta arbete för dessa mål.

Yasri Khan kommer i kommunfullmäktige att ersättas av Eva Stenlund, idag första ersättare. Vi kommer att återkomma om ny ersättare i utbildningsnämnden, vilket varit Yasris andra kommunala uppdrag.