Miljöpartiet de gröna i Upplands Väsby

Miljöpartiets årsmöte 2019

Miljöpartiet har en aktiv lokalförening i Upplands Väsby. Föreningen grundades redan 1979, två år innan Miljöpartiet bildades på riksplanet. Miljöpartiet har varit representerat i kommunfullmäktige alltsedan starten.

Som medlem i Miljöpartiet i Upplands Väsby har du möjlighet att delta i våra aktiviteter på hemmaplan, men också i den rika verksamheten i Miljöpartiet på region- och riksplanet. Det finns något för i stort sett alla intresseinriktningar för den som är intresserad av politik och samhällsfrågor.

Nu driver vi aktiv oppositionspolitik och påverkar minoritetsstyret i Upplands Väsby. Vi ser gärna en blocköverskridande samverkan i Väsby.

Normalt har vi medlemsmöte och/eller kommunal grupp varje månad och ordnar också andra aktiviteter i kommunen. Ett partimedlemskap ger dig också möjlighet att bli vald till politiska uppdrag inom kommun, landsting och riksdag. Vi lyssnar på medlemmarna och försöker så långt möjligt tillgodose vars och ens intresse och vi uppmuntrar egna initiativ. Även du som bara vill vara stödjande sympatisör är givetvis lika välkommen som medlem.

Våra mötestider. Se också den närmaste tidens möten på startsidan.

Vår styrelse och andra funktionärer. Kontaktuppgifter finner du i det gula fältet på startsidan.

Våra stadgar finner du här.

Länk till Miljöpartiet riks och Stockholmsregionen.