Lättläst

Lyssna

Information på lättläst svenska.

Vårt parti heter Miljöpartiet de gröna.
Miljöpartiet startades 1981
av människor som var oroliga för miljön.
De andra partierna gjorde inte tillräckligt
för att rädda miljön.
Så är det tyvärr fortfarande.
Miljöpartiet tycker att det allra viktigaste
är att rädda klimatet och miljön.

Vi i Miljöpartiet vill göra världen bättre.
Vi vill göra världen bra för
- djuren, naturen och miljön
- människor som kommer leva efter oss
- alla människor som redan finns i världen.

Vi är med i Sveriges regering
och är med och styr i många kommuner och landsting.
Det ger oss makt att förändra
och skapa ett bättre samhälle.

Partiprogram

EU-val 2019

Ladda ner lättläst EU-valmanifet i pdf format
Ladda ner lättläst EU-valmanifet i pdf format

Läs vår EU-valmanifest på lättläst svenska. 
EU-valmanifestet berättar vad vi vill förändra inom EU.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela och diskutera sidan med dina vänner

Starta ett politiskt samtal, vår demokrati mår bra av det!

Kopiera länk: