Allt grönt

Under valrörelsens slutskede öppnar Miljöpartiet dörrarna in i partiets hjärta. Med ett nytt avsnitt kl 16 varje dag visar "Allt Grönt" språkrörens vardag när de tillsammans med sina medarbetare valspurtar.

Se trailern för Miljöartiets nya reality-serie.

Miljöpartiet bakom kulisserna

Mitt i valrörelsens pulserande slutskede öppnar Miljöpartiet dörrarna in i partiets hjärta. Webbserien ”Allt Grönt” kommer att skildra språkrören Åsa Romsons och Gustav Fridolins vardag när de tillsammans med sina medarbetare valspurtar. Ni får följa med inför och på slutdebatter, framtagande av politiska utspel, i möten med väljare och bakom stängda dörrar på riksdagskansliet. I korta, dagliga avsnitt får tittarna möta människorna, idéerna och visionerna som formar en valkampanj.

Varför gör vi det här?

Miljöpartiet är Sveriges mest öppna parti. När andra partier ställer sina partiledare framför kameran i tv-reklam - släpper vi istället in kamerorna bakom. Vi vill visa vad politik och valrörelse egentligen handlar om - de människor och idéer som finns bakom broschyrer, affischer och valslogans. På det sättet hoppas vi kunna visa ytterligare en dimension av partipolitiken i allmänhet och Miljöpartiet i synnerhet.

Hur och var kan jag se avsnitten?

Varje dag med start i månadsskiftet augusti/september följer ett antal filmteam språkrörens och partiets arbete. Materialet klipps ihop och visas nästkommande eftermiddag. Premiären är tisdagen den 2 september kl 16. Ett nytt avsnitt presenteras därefter ca kl 16 (nästan) varje dag fram till dagen efter valet.

Följ Allt grönt på youtube.com/miljopartiet.