Ditt val för en bättre framtid

Margareta Widell, toppkandidat till kommunfullmäktige i Askersund, skriver tillsammans med riksdagsledamot Camilla Hansén, regionrådskandidat Pia Frohman och miljöpartiets alla toppkandidater i Örebro län i Nerikes Allehanda. De är redo att vara med och fatta de avgörande besluten som behövs i länets kommuner, i vår region och i Sveriges riksdag.

”Klimatfrågan är vår tids stora ödesfråga. De beslut vi tar nu är avgörande för planeten och kommande generationer, våra barn och barnbarn. De är avgörande för oss som lever i Örebro län här och nu.

Världen är i ett klimatnödläge och omställningen från fossila bränslen måste ske i rekordfart. Vi har lösningarna för att bygga ett modernt grönt folkhem i vårt län, i vårt land. Alla ska med när Sverige ställer om.

I vårt Sverige får vi vår energi från solen och vinden, tar hand om naturen och varandra. Vi ger varje invånare frihet, möjligheter och en stark välfärd. Den som har det gott ställt ska bidra mer än den som har små marginaler.

Vårt budskap till dig som läser nu är enkelt: du ska med när Sverige ställer om. Du bygger det nya gröna folkhemmet som ger en rättvis klimatomställning tillsammans med oss och alla andra som kämpar för djur, natur och ekologiska systemet, världens alla människor och kommande generationer. Din röst ska höras!

I Örebro län har vi bara ett miljöparti. Rösta på oss i Miljöpartiet de gröna senast den 11 september. Vi är redo.”

Läs artikeln i Nerikes Allehandas e-tidning här, länk [för prenumeranter]: https://etidning.na.se/p/na/2022-09-04/a/ett-val-for-en-battre-framtid/2013/572773/30578003