Hej och välkommen att bli ny medlem!

Lyssna

Sverige ska bli världens första fossilfria välfärdsland. Det handlar om att bygga ett land som står först i omställningen till en ny värld och att människor får möjlighet att vara med i förändringen. Miljöpartiet har under mandatperioden drivit fram världens mest ambitiösa klimatlag och miljöbudgeten har mer än fördubblats. Men vi vill mer! Klimatet kan inte vänta, det kräver handling här och nu. Välkommen till Miljöpartiet de gröna!

Bli medlem i Miljöpartiet och gör planeten grön igen.

Som medlem får du

• En unik möjlighet att påverka politiken
  • Miljöpartiets medlemstidning #GRÖNT
  • Aktuella push-nyheter om politiken direkt i mobilen.
  • Delta i MP:s olika diskussionsforum på nätet.
  • Delta på aktiviteter såsom utbildningar, valkampanjer och events
  • Möjlighet att knyta nya kontakter och utöka ditt sociala nätverk
  • Möjlighet att kandidera till politiska förtroendeuppdrag

Medlemsavgift

Betala via sms eller betala med kort eller plusgiro.

• För dig 26 år och mer, 100 kr första året, därefter 240 kr per år. Blir du medlem efter 30 september gäller avgiften även för nästföljande år.
  • För dig under 26 år eller student, gratis!

Din avgift

• Under 26 år eller student: 0 kr [1]
  • 26 år och över: 100 kr [2]

Över 26 år: så blir du medlem via sms

Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med  mpmedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980.

Sms:et kostar medlemsavgiften, 100 kronor, plus din vanliga sms-kostnad.

Under 26 år: så blir du medlem gratis i Grön Ungdom via sms

Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med gumedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980. Du betalar bara din vanliga sms-kostnad. Medlemskap i Miljöpartiet ingår utan kostnad.

Student: så blir du medlem gratis i Gröna Studenter via sms

Steg 1.  Skriv ett sms. Börja sms:et med gsmedlem följt av ett mellanslag. Skriv ditt personnummer följt av ett mellanslag. Skriv din mejladress.
(Det är viktigt att det är ett mellanslag och inte en radbrytning.)

Steg 2. Skicka sms:et till 72 980.  Du betalar bara din vanliga sms-kostnad. Medlemskap i Miljöpartiet ingår utan kostnad.

Så blir du medlem på webben

Du som går med i Miljöpartiet kan betala med kort eller plusgiro. Går du med i Grön Ungdom eller Gröna Studenter registrerar du dig, men betalar ingen medlemsavgift.
Bli medlem direkt på denna länk.

Student: Så blir du medlem gratis i Gröna Studenter via sms

När det är dags att förnya ditt medlemskap får du ett inbetalningskort via e-post och brev. Är du medlem i Grön Ungdom eller Gröna Studenter? Då får du information från dem om hur du förnyar ditt medlemskap.

Personuppgiftsbehandling

När du ansöker om medlemskap hanterar vi dina personuppgifter i Miljöpartiets medlemsregister. Hanteringen följer gällande lagstiftning. Miljöpartiets integritetspolicy beskriver vilka uppgifter vi hanterar och hur.​

Så hanterar Miljöpartiet dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen.

Förnya ditt medlemskap

Vill du gå över till autogiro eller har tappat bort inbetalningskortet? Du hittar vad du behöver på vår medlemswebb.