Förvaltningsrätten har fällt sitt avgörande

Vi förstår varför politikerföraktet ökar

Därför tog vi striden också även om det kändes olustigt att behöva anmäla en politikerkollega -men rätt ska vara rätt. För oss alla. Och nu har förvaltningsrättens beslut kommit och domen säger tydligt att när Ekerömoderaternas ledare och dåvarande kommunstyrelsen ordförande, Johan Elfver anställde en ny tf. kommundirektör på egen hand så bröt beslutet mot kommunallagen.

Vad som görs med själva beslutet är vi nu mitt i en process för att avgöra men vi har alla stor förståelse för hur detta ser ut utifrån och förstår verkligen varför politikerföraktet ökar. Och det ser vi allvarligt på. Det nya styret, Mittenstyret (som är Miljöpartiet de Gröna Ekerö tillsammans med Centerpartiet Ekerö, Kristdemokraterna Ekerö, Liberalerna Ekerö och Socialdemokraterna Ekerö ) vill att alla medborgare ska lita på oss och veta att vi göra allt för att alla beslut ska gå rätt till. I Mittenstyret vill vi inte ha spel för gallerian eller beslut som gynnar enskilda. Vi arbetar för hela kommunen och att alla ska få det så bra som möjligt. Besluten vi tar ska vara korrekta men även väl förankrade bland våra medborgare. Nu arbetar vi vidare för att skapa ökad insyn och inflytande.