Miljöpartiet dyker efter skräp i ån vid hamnmagasinet!

Miljöpartiet dyker efter skräp i ån vid hamnmagasinet!

Miljöpartiet Enköping dök efter stora skräp i Enköpingsån under förmiddagen. Vi fyllde inte hela släpkärran, men fick ändå ett lass till Återbruket. En syrgasventil från Lars dräkt tappades ner i ån när vi drog upp ett traktordäck, så sen blev det svårare att dyka. Men tillsammans med samtalen på kajen kring åns dåliga vattenstatus fick vi en bra förmiddag.

Relaterade nyheter

Händer på äldre kvinnaHänder på äldre kvinna
Enköping, 17 juni 2026

Enköping – en äldrevänlig kommun

Enköping, 17 juni 2026

Social hållbarhet i fokus

Enköping, 10 maj 2026

Klimatkrisen kräver lokalt ansvar – även i Enköping

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter