Den bredaste trygghetssatsningen i Gävles historia!

För att möta oro både när, och långt bort. För att trygghet är så mycket mer än hårdare straff och kameror.

Miljöpartiet de gröna i Gävle presenterar Gävles bredaste trygghetssatsning någonsin.

300 nya medarbetare i välfärden, social insatsgrupp och säkrad lokal matförsörjning är några av insatserna i det historiskt breda programmet som Miljöpartiet i Gävle går till val på år 2022.

– Trygghet i en orolig tid handlar ytterst om nära matproduktion, rent vatten och nära producerad energi. Det handlar om att klara klimatförändringarna och att bygga ett Gävle som klarar både hetta och översvämningar. Trygghet är så mycket mer än hårdare straff och fler kameror. Barn säkerhet på cykeln på väg till skolan och rätten till en ren luft att andas i vår stad är trygghetsfrågor som vi vill göra historiska satsningar på, men även dubblera vår lokala biogasproduktion, säger Miljöpartiets kommunalrådskandidat Therese Metz.

– Trygghet för våra barn och unga skapar vi när fler vuxna har trygga jobb att gå till och när unga på glid fångas upp tidigt av stadsdelsplacerad socialtjänst men också meningsfulla fritidsaktiviteter och vår satsning på en social insatsgrupp. Här ser vi också att vår satsning på 300 nya medarbetare i välfärden både skapar fler jobb men också säkerställer att ingen hamnar mellan stolarna, säger Emanuel Hort, nr 2 på partiets lista till kommunfullmäktige och även riksdagskandidat.

Se hela trygghetssatsningen på 35 åtgärder för att bygga ett starkare Gävle som klarar klimatförändringar, skapar en starkare välfärd och en hoppfull framtid för barn och unga.