Debatt: Med regeringens klimatpolitik blir Sverige en del av problemet

Debatt: Med regeringens klimatpolitik blir Sverige en del av problemet

”Men för att denna gröna vision ska bli verklighet krävs politiskt mod. Om inte Sveriges regering vågar visa att man tror på klimatomställningen, om inte staten fortsatt tar en ledande roll i klimatomställningen, då kommer dessa miljarder investeras i andra länder.
De stora förlorarna blir då svenska folket och den globala klimatomställningen.”

Joann Ling (MP), ordförande Gävleborgsdistriktet

Madelene Håkansson (MP), ordförande Gävleborgsdistriktet

Lina Johnsson (MP), kommunalråd Hudiksvall

Therese Metz (MP), kommunalråd Gävle

 

Du kan läsa hela debattartikeln här – https://www.gd.se/2023-04-06/med-regeringens-klimatpolitik-blir-sverige-en-del-av-problemet

Relaterade nyheter

Gävleborg, 12 juni 2026

Insändare – Urangruvor ett hot mot människor, djur och natur!

Gävleborg, 29 maj 2026

En kväll om mänskligare migrationspolitik för ett starkare Gävleborg!

Gävleborg, 11 maj 2026

Insändare – Den obefintliga klimatpolitiken är skadlig för Gävleborg

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter