Valmanifest för ett grönt och rättvist Göteborg

2022-08-09

Miljöpartiet i Göteborg går till val på en kraftfull politik för att Göteborg ska vara en stad som är bra både för människor och miljö och där det är bra att leva för alla och för kommande generationer.

Det är här och nu som vi måste ta tag i de stora frågorna som klimatkrisen, den pågående artutrotningen, och svåra samhällsproblem som segregation och otrygghet. Vi har lösningar på alla dessa områden i vårt valmanifest i det vi kallar det gröna folkhemmet.

Vi vill ha ett rättvisare, tryggare och grönare Göteborg. Att begränsa klimatförändringarna, värna den biologiska mångfalden och vårda vår gemensamma miljö en självklar grund för vår politik. För att skapa ett hållbart samhälle där människor mår bra och kan vara kreativa måste alla känna att de behövs och bidrar. Barn och unga ska ha goda möjligheter i livet och kunna förverkliga sina drömmar. Vi måste bryta segregationen, ge alla barn en bra utbildning och samhället ska ge stöd till de som behöver det.

Miljöpartiet är det enda parti som står upp för både miljön och ett socialt hållbart samhälle med bra skolor, där människor känner tillit och känner sig trygga.

Med vår politik vill vi ge göteborgarna framtidshopp. Alla ska med när vi ställer om Göteborg.

Här hittar du vårt valmanifest.