Stor valframgång i Grums

Efter valet stod det klart att Miljöpartiet i Grums hade fått 5,13 % i valet till kommunfullmäktige.

Vi hade en ökning med drygt 2 procentenheter från föregående val, då vi fick 3,07 %. Detta har gjort att vi ökade från ett till två mandat i fullmäktige. De två mandaten tillsätts av Jesper Johansson och Ann Sofie Elwin. Vi vill rikta ett stort tack till alla er som valde att visa förtroende för oss. Tack vare er kommer vi att kunna driva på för gröna frågor i en rad områden.

Vi kommer även i fortsättningen att arbeta för bättre dialog med medborgarna och motarbeta centralisering. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och även göra Grums till en destination för båtbussarna. Vi vill verka för fler gång- och cykelvägar, även på landet. Samt arbeta för mer närproducerade och ekologiska livsmedel, liksom giftfria förskolor.

- Med två mandat kommer vi att kunna driva ännu bättre grön politik. Vi vill göra Grums till en kommun som förknippas med lyhördhet, långsiktighet och ansvarstagande, säger Jesper Johansson, språkrör för Miljöpartiet Grums.