Miljöpartiet i Hallsberg har fastställt sin kommunvalsedel

Pressmeddelande 2014-03-10
Miljöpartiet de gröna i Hallsbergs kommun har fastställt valsedeln till kommunvalet i Hallsberg 2014. Toppkandidaterna i valet kommer att vara Lotta Öhlund och Andreas Tranderyd.

– Jag är hedrad och stolt att partiets medlemmar vill ha mig som förstanamn, säger Lotta Öhlund som under den senaste mandatperioden har varit vice ordförande i Teknik- och plannämnden och ledamot i Kommunstyrelsen. Jag vill fortsätta arbetet med att göra Hallsberg till en attraktiv kommun med stabil ekonomi, grönare och mer levande. I centralorten Hallsberg finns ett behov av mer liv och grönska. Stabil ekonomi, fler äldreboenden, torghandel, parker och gåvänliga tätorter är något som jag kommer fortsätta att arbeta för, fortsätter Lotta Öhlund.

Andreas Tranderyd är 24 år och ny i Hallsberg, men har funnits med i partiet under två mandatperioder. Han har varit styrelseledamot i Grön Ungdom och i Miljöpartiet Örebros styrelse, varit ledamot i Barn- och utbildningsnämnden i Kumla och senast arbetat som en av valberedarna för att fastställa riksdags- och regionvalslistor i Miljöpartiet Örebro län.

– Jag ser fram emot att snart flytta till Hallsberg och få arbeta lokalpolitiskt här, säger Andreas Tranderyd. Det känns roligt och hedrande att som nyinflyttad få förtroendet att vara en av MP Hallsbergs toppkandidater. I kommunpolitiken vill jag precis som Lotta ha ett grönare Hallsberg, där man bygger för att spara gröna områden i tätorten. Jag vill även att barn och ungdomarna i Hallsberg ska få den skolgång som de förtjänar, med mer lärare och ökade resurser. Det är viktigt att vi satsar på ungdomarna eftersom det är de som ska föra och utveckla Hallsberg framåt i tiden, fortsätter Andreas Tranderyd.

Hela listan:

1. Lotta Öhlund, civilekonom, Vadsbron