Fler än någonsin kandiderar för MP Hammarö till kommunfullmäktige

Miljöpartiet i Hammarö har tidigare som flest haft tio personer som i val kandiderat för Miljöpartiet till kommunfullmäktige. I år ställer partiet upp med tolv namn. Personer som har en bredd med erfarenheter och som engagerar sig för en ekologisk, social och hållbar politik i den växande vänerkommunen.

— Vi är en kommun som då Miljöpartiet ingick i den kommunpolitiska majoriteten var uppskattad för vår goda skola och sitt framtidsinriktade miljöarbete. Jag känner stort förtroende att våra kandidater visar hur vi i Hammarö kan återfå sitt anseende i skol- och miljöpolitiken, säger Mikael Jern, som i år lämnar planerar att lämna över stafettpinnen som gruppledare för MP Hammarö.

Från att i miljöfrågor i tidningen Miljöaktuellts årliga rankning ha nått toppnoteringen på plats 29, år 2014, har kommunen rasat till att i fjol landa på plats 156. Det finns med andra ord en hel del att göra för ett grönt parti. Förutsättningarna är goda – kommunen har ett starkt föreningsliv, företag som vill vara med och ta ansvar och engagerade medborgare. Jens Meyer är partiets förstanamn på listan till kommunfullmäktige.

— Det här känns riktigt roligt att få det förtroendet. Vi är ett bra lag som kommer att arbeta målmedvetet i valet för att visa på den långsiktighet hammaröborna förtjänar. Hammarö kommun kan återigen bli en förebild för andra värmländska kommuner i miljö- och klimatfrågorna, säger Jens Meyer.

— Skolan är mycket viktig för oss. Hammarös politiska ledning har slarvat med vår framtid, vilket också folkomröstningsresultatet visade på i fjol. Som barnkommun förtjänar väljarna en betydligt större långsiktighet, avslutar Britt Bagge, andranamn till kommunfullmäktige.

Partiets kandidater till kommunfullmäktige i Hammarö kommun är:
1. Jens Meyer
2. Britt Bagge