JOBBEN

Lyssna

Nya arbeten kan skapas både i kommunal och privat sektor.

Miljöpartiet vill

• Vi vill skapa fler jobb genom satsningar på barnen i förskola, fritids och skola.
  • Vi vill genom öppen kommunikation lyfta fram och stötta ungt, nytt och småskaligt företagande i Hjo. Det ska vara enkelt att få stöd och kommunicera med kommunen som småföretagare.
  • Vi vill uppmuntra lokal produktion och att kommunen tillämpar den upphandlingspolicy som beslutats om.
  • Vi vill att nya metoder utformas för att stötta alla idérika människor som vill utveckla och förverkliga drömmar som leder till ett mer hållbart Hjo!

Ett hållbart samhälle består av människor som är trygga, tror på sina förmågor och tar ansvar för miljön och varandra på lång sikt. Vi behöver ställa om vårt sätt att leva för att många generationer efter oss ska kunna leva ett gott liv här och alla behövs i det arbetet. För att minska pendlingen och vår miljöpåverkan vill vi att fler ska kunna arbeta i Hjo och då behöver vi nya företag som är aktiva året runt. Vi menar att nya arbeten kan skapas både i kommunal och privat sektor.