Workshop sociala medier
Sociala medier används av allt fler och årets valrörelse kommer till stor del att utspelas i digitala kanaler. Men vad är sociala medier? Vad betyder ”likea” och ”dela” på Facebook och hur fungerar Twitter och Instagram? Vi bjuder in till en workshop för dig som vill lära dig mer, utbyta tips och idéer och prata om hur vi kommer att använda sociala media i valrörelsen. Du kan också få hjälp med att starta upp ett konto på Facebook, Twitter, Instagram eller ett annat nätverk. Nivån anpassas efter deltagarna.
Ta gärna med egen bärbar dator eller surfplatta. Efter workshopen fikar vi tillsammans, kl. 18.30-21.00 är det medlemsmöte, alla som vill är välkomna att stanna kvar.
Innehåll:
* Hur kan jag använda min Facebook-sida för att sprida Miljöpartiets politik i valrörelsen? Vad betyder ”gilla”/”likea” och ”dela” och varför ska man göra det? Hur startar man grupper och events?
* Twitter, Instagram och YouTube – vad är det och hur används det?
* Hur kommer MP Nacka använda sociala medier i valrörelsen?
* Tänk innan du skriver! – Hur man undviker och hanterar kriser i sociala medier.
* Övriga frågor och hjälp med att starta upp ett konto på Facebook/Twitter/Instagram.
Anmälan: Till miljopartiet@nacka.se senast 23 april 2014. Skriv gärna en rad eller två om vilka sociala media-kanaler du använder idag och vad du vill lära dig mer om. Workshopen leds av Lena Söderström och Desha Svenneborg.
Välkommen!