Om mig
Jag är aktiv i Miljöpartiet sen några år för att jag brinner för de tre solidariteterna:
- solidaritet med djur, natur och det ekologiska systemet
- solidaritet med kommande generationer
- solidaritet med världens alla människor
Frågor om klimat och miljö är de viktigaste för mig, men sjukvård och omsorg står mig också nära i och med mitt arbete som läkare.