I mitt samhälle får alla plats
Jag vill göra vår kommun lite bättre för alla som lever här. Därför kandiderar jag till kommunfullmäktige. För mig handlar politik om vardag: trygghet, gemenskap och att vi tar hand om både varandra och den plats vi bor på!
Jag drivs av hållbarhet, både miljömässig och social. Vi behöver tänka framåt och bygga ett långsiktigt hållbart och resilient Hallstahammar. Det betyder att vi tar klimatfrågor och miljöfrågor på allvar, värnar våra grönområden och planerar smart för framtiden.
Det betyder också att vi tar hand om människorna här. Jag strävar efter ett samhälle med social rättvisa samt att vi ser till både unga och äldres olika situationer i deras pågående liv i Hallstahammar. Sedan står jag upp för att nyanlända ska få en bra start med goda möjligheter att forma sina liv i gemenskap med oss andra medborgare i Hallstahammars kommun. Ett Hallstahammar där HBTQIA får plats och känner sig sedda och trygga på jobbet, i skolan och i den vanliga vardagen känns viktigt för mig. Ett samhälle för mig är bara hållbart om alla får plats.
Jag tror på ett Hallstahammar där vi möts och pratar med varandra. Både med dem som vi anser vara lika oss och med dem som vi anser vara olika oss i hur vi ser på saker och ting. Vi bygger vidare på det som är redan bra och är föränderliga om villkor i samhället och övriga världen förändras. Tillsammans står vi stadigt i ett Hallstahammar som håller ihop!