Karin är 51år, småföretagare och kulturarbetare. Som ung ville hon mest rita, därför utbildade hon sig på Konstfack och jobbade med animation, teckning och design. Senare, när längtan till odling, skogen och ängarna blev för stark flyttade hon tillbaka till Hälsingland och startade ekokafé ihop med omställare. Vi gör något bra, tar turisternas pengar och cirkulerar dem lokalt var tanken. Då såg hon sig som en person som passade bäst på att arbeta praktiskt med miljö och rättvisefrågor. 2021 blev hon medlem i miljöpartiet, Amanda Lind var kulturminister och partiets kulturpolitik var synlig och bra. Klimatet, skogen och haven, inte skörden från dem, det värnar bara Miljöpartiet. Karin är intresserad av allt med politik, sakfrågor, värderingar och formuleringar, men kultur är den fråga där hon har mest att bidra med. Att beskriva det som välfärd tycker hon inte ens är tillräckligt. Berättelsen om oss själva kan inte slarvas bort som att det är något kul när det finns en krona över. Karin vill prata om vad ett gott samhälle är, inte bara vad vi ska göra åt det onda.
Karin Öst
Aktuella frågor för Karin Öst
Kunde inte hitta några poster
Försök med en annan filtrering eller sökning.
Aktuella frågor i region och kommun
Kunde inte hitta några poster
Försök med en annan filtrering eller sökning.