Ny styrelse vald i Miljöpartiet Örebro län

Miljöpartiet de grönas partidistrikt i Örebro län har valt en ny styrelse. Detta gjordes under årsstämman då ombud från avdelningarna i länets kommuner har rösträtt. Till ny distriktsordförande valdes Camilla Hansén.

– Jag ser fram emot en rivstart där den nyvalda styrelsen direkt kommer börja arbeta med valkampanjen inför valet till Europaparlamentet 26 maj. Miljö och klimat samt demokrati och mänskliga rättigheter är det vi kommer fokusera på som våra huvudfrågor, säger Camilla Hansén.

Camilla är utredare på universitetskansliet på Örebro universitet. Hon har även många års erfarenhet av politiska förtroendeuppdrag samt ideella föreningsuppdrag. Den här mandatperioden är hon bland annat är ersättare i Regionfullmäktige.

– Det är lärorikt och utvecklande att vara aktiv i ett politisk parti. Det vill jag och hela styrelsen arbeta för att lyfta fram, säger Camilla Hansén. I partiet har vi en bra gemenskap och vi välkomna fler att, under kortare eller längre tid av livet, bidra med sina erfarenheter till det demokratiska arbetet.

Sju personer valdes till att ingå i styrelsen under året. Förutom Camilla Hansén valdes Andreas Tranderyd, Malin Bjarnefors, Daniel Ekelund, Carina Riberg, Lea Strandberg och Anneli Weiner.