Miljöpartiet Östergötland söker en valsamordnare

I september är det dags för ett av nutidens viktigaste val. Miljöpartiet har en vision om ett hållbart Sverige. Vi vill se ett koldioxidneutralt Sverige, där alla barn har en framtidstro och de sociala klyftorna minskar. Ett Sverige där det är lätt att leva gott utan att tära på jordens resurser och där alla får samma möjligheter oavsett bakgrund och ekonomiska förutsättningar. Vill du vara med och bidra till den visionen?

Miljöpartiet i Östergötland söker en valsamordnare till valrörelsen. Valsamordnaren är viktig för att få en bra valrörelse som förhoppningsvis leder till att Miljöpartiet i Östergötland gör ett framgångsrikt val. Valsamordnaren är spindeln i nätet i valrörelsen i Östergötland.

Din roll blir att planera, leda och delta i de projekt som ingår i valkampanjen som distriktets valgrupp med styrelsen tagit fram. Mycket av arbetet kommer att vara att stötta de mindre kommunerna i länet och samordna kampanjen över länet. Du kommer att arbeta tillsammans med en valsamordnare som anställs av kommunavdelningen i Linköping. Det främsta redskapet för att driva kampanjer är de aktiva medlemmar som finns i vår organisation, men också våra förtroendevalda. Du ska koordinera arbetet mellan distriktsavdelningen och regionhuset, men även samordna vår valrörelse med riksorganisationen. Tjänsten innefattar även administrativa uppgifter, till exempel att samordna vår medverkan i olika debatter och dokumentera utlägg som görs inom ramen för valkampanjen. Du kommer att arbeta tillsammans med vår valgrupp.

Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du ska  snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och god samarbets- och organisationsförmåga. Vi ser att du är en nytänkande person med kreativa idéer som kan användas i kampanjarbetet. Att arbeta självständigt är inget problem för dig då  du är strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du är även en god strateg och omvärldsbevakare.

Vi ser att du delar Miljöpartiets värderingar och vill arbeta för att göra Östergötland  mer hållbart och grönt. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap. Läs mer om de gröna värderingarna här: www.mp.se/politik

Tjänsten är en projektanställning på stigande deltid från tidigast den 1 mars, eller enligt överenskommelse, till september 2022. Upplägget skulle kunna se ut som sådant: 30% mars-maj, 100% juni-sept. Detta är dock flexibelt och förhandlingsbart. Lön enligt överenskommelse. Räkna med oregelbundna arbetstider, såväl kvällstid som helgarbete kommer att bli aktuellt. Placeringen är centralt i Linköping.

Sista ansökningsdag är den 15 februari. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till gunnar.gustafsson@mp.se och märker mailet med ”ansökan valsamordnare”. För information kan du prata med Gunnar 0709-544 778.