Rebecka Le Moine årets miljöhjälte!

Rebecka Le Moine årets miljöhjälte!

Rebecka Le Moine utses, tillsammans med Malena Ernman till ”Årets Miljöhjälte 2017” av WWF


Gröna Studenter Linköping/Norrköping och Miljöpartiets Rebecka Le Moine har fått det mycket hedervärda priset "Årets Miljöhjälte 2017"

Juryns motivering:

”Rebecka är en sann inspiratör som har lyckas med konststycket att göra biologisk mångfald intressant för alla. Hon såg till att FN:s årliga internationella dag för biologisk mångfald den 22 maj i år blev en stor manifestation i hela Sverige. Hon är en biolog som brinner för att skydda allt från det myllrande livet i skogen ner till minsta mossa, till karismatiska djur som tigrar. En entusiastisk miljöhjälte med stor drivkraft”

Läs mer på WWF:

http://www.wwf.se/press/aktuellt/1717443-arets-miljohjaltar-utsedda-av-wwf

Relaterade nyheter

Östergötland, 5 juni 2026

Miljöpartiet presenterar valmanifest

Östergötland, 26 maj 2026

Debatt: Regionen är långt ifrån att nå klimatneutralitet 2045

Östergötland, 29 april 2026

Miljpartiet är starkt kritiska till att regeringen kapar Ostlänken

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter