Har vi en epidemi av psykisk ohälsa i Värmland?

I Värmland har mer än hälften av alla sjukskrivna en psykiatrisk diagnos och en högre andel av befolkning upplever oro och hopplöshet. Vi har den högsta förskrivningarna av antidepressiva läkemedel i hela landet, samtidigt som vi har en omskriven psykiatri i kris.

Har vi en epidemi av psykisk ohälsa i Värmland? Vilka faktorer påverkar vårt psykiska mående och hur kan sjukvården vara mer behjälplig?

Välkommen på föreläsning med psykiater Ute Attermeyer

Ute har i över 20 år arbetat som psykiater i Värmland och har stor erfarenhet i ämnet. Utöver sitt arbeta har Ute dessutom ett starkt samhällsintresse, är politiskt engagerad och sitter som språkrör för Miljöpartiet i Värmland.

När: Tisdag 24/2 Kl 18-20
Var: Silvénska villan
Gratis föreläsning, vi bjuder på fika.