Styrelse 2021

Språkrör är Peter Sögaard och Janette Leinonen

Digitalt Årsmöte På bilden från årsmötet syns Janette Leinonen, Katarina Luhr, Eva-Lill Nilsson, Emil Forslund, Peter Sögaard, Börje Johansson, Elisabet Brunnegård och Maj-Lis Lindholm.

kassör Mikael Franzen

ledamot  Emil Forslund och Désirée Sandström

ersättare Börje Johansson, Elisabet Brunnegård och Maj-Lis Lindholm

Fördjupning i ämnet • Styrelsen

Årsmöte Miljöpartiet de gröna i SkövdeÅrets årsmöte fick genomföras digitalt den 18 februari. Inbjuden att föreläsa var Stockholms miljöborgarråd Katarina Luhr. Hon inledde mötet med att presentera hur politikerna i Stockholm jobbar med klimatarbetet. För medlemmarna i Skövde var det fantastiskt inspirerande och trots att Stockholm har så mycket fler invånare och är en så mycket större stad är de viktiga frågorna de samma. Några av dem är närhet till natur för alla invånare i staden, rent dricksvatten och att säkra rening av avloppsvatten på ett bra sätt. I Stockholm görs även kolinlagring av koldioxid i liten skala.Därefter hölls de sedvanliga årsmötesförhandlingarna med bland annat val av ny styrelse. Till språkrör omvaldes Peter Sögaard och Janette Leinonen. Valda ledamöter är fortsatt Emil Forslund, Desirée Sandström och Mikael Franzén omvaldes till kassör för föreningen. Till ersättare valdes Elisabet Brunnegård, Börje Johansson, och Maj-Lis Lindholm.Mötet uppdaterade även de lokala reglerna som ska gälla i samband med listsättning som ska gälla vid nästa årsmöte som är i början av valåret 2022.