Flera gröna framgångar i Tierp

Flera gröna framgångar i Tierp

Tierp har tilldelats stöd av regeringen för ”grönare städer”
Regeringen och Boverket har beviljat Tierps kommun 5,3 milj i stöd för att säkerställa nya grönområden i tätorten – Siggebo trädgårdstad. Mp har i under våra två mandatperioder i styret drivit på för en mer hållbar grön utveckling i kommunen, och vi är mycket stolta över samhällsbyggnadsavdelningens arbete och glada över detta erkännande.

http://news.cision.com/se/miljo–och-energidepartementet/r/forsta-omgangen-av-stod-for-gronare-stader-klar,c2666586?fbclid=IwAR2gmRLzSYREt-_eD7L5Tro1hatDEyXSQr8vyVARVPDaFWQ33ioZmDhfUNQ

 

Relaterade nyheter

Tierp, 16 maj 2026

Nattsjungande fåglar vid Tämnarån

Tierp, 24 mars 2026

Föreläsning med Pär Holmgren 30 mars – Skog är mer än bara träd!

Tierp, 23 februari 2026

Miljöpartiet de gröna Tierp fastslog i lördags sin längsta kommunfullmäktigelista någonsin

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter