Ny ordförande för Tekniska nämnden i Värmdö

Pontus Tengby är ny ordförande för Tekniska nämnden

Pontus Tengby har utsetts till ordförande i tekniska nämnden i Värmdö. Under drygt sju år har Pontus Tengby haft centrala yrkesroller inom den gröna rörelsen, bland annat inom Miljöpartiets riksorganisation. De senaste fyra åren har Pontus Tengby varit PR-, policy- och kommunikationschef inom den ideella stiftelsen Håll Sverige Rent, som verkar för att minska nedskräpning och öka återvinning.

Jag vet vilken viktig roll tekniska nämnden och kommunens förvaltning har för att säkerställa en ren och trygg livsmiljö för alla invånare. Det ska vara enkelt för alla Värmdöbor att kunna leva giftfria, trygga och hållbara liv, säger Pontus Tengby, tekniska nämndens ordförande.

Pontus Tengby har bott med sin familj i Värmdö sedan 2019 och engagerade sig ganska omgående i lokalpolitiken.

– I grund och botten handlar mitt engagemang om att förändra människors vardag till det bättre och att se till att vi skapar en hållbar framtid.

Pontus Tengby tillträder som ordförande för tekniska nämnden den 1:a september 2023.

Vi är mycket glada för att Pontus med sin kunskap och erfarenhet tar det här viktiga uppdraget som ordförande i tekniska nämnden, en av de tyngsta uppdragen vad gäller hantering av miljöfrågorna i kommunen och för miljöpartiet ett prioriterat område.  Vi hälsar honom varmt välkommen!, säger Siv Strömbäck, ordförande Miljöpartiet i Värmdö.