Ny ledningsgrupp för MP Västerås

På årsmötet den 12 mars valdes en ny ledningsgrupp som ska ansvara för föreningens arbete.

Ny ledning för Miljöpartiet i Västerås

Miljöpartiet tillämpar dubbelt ledarskap och till sammankallanden valdes Marie Sundström och Lennart Hoff. Övriga ledamöter är: JennieMaria Ström, Kristofer Åberg, David Folkebrant, Markus Lindgren och Ariana Tanha (saknas på bilden).

Marie Sundström är fårbonde och bor i Haraker. Tidigare har hon arbetat bland annat inom Waldorfskolan från förskola upp till gymnasiet, hon har också varit familjehem för tonårsflickor och mammor med deras barn. Hon har idag ett par förtroendeuppdrag inom kommunen bland annat i Individ- och familjenämnden.

–        Jag vill arbeta för att vi ska vara en aktiv förening där medlemmarna kan mötas, diskutera och förkovra sig i MPs politik, jag vill särskilt utveckla samarbetet med distriktet och stötta Grön ungdom i deras verksamhet, säger Marie Sundström.

Lennart Hoff är projektledare på ABB och bor i Kvicksund. Han blev aktiv i Miljöpartiet under EU-valrörelsen 2014 och var då främst inriktad på miljö- och energifrågorna men idag är de socialpolitiska frågorna minst lika viktiga för honom.

–        Alla med intresse för Miljöpartiet Västerås ska känna sig välkomna, det ska finnas en plats för alla att vara med att påverka och utvecklas utifrån sin vilja och förmåga, då blir vi bättre och större och det vill jag verka för, säger Lennart Hoff.