Nytt majoritetssamarbete färdigt i Västerås

Nytt majoritetssamarbete färdigt i Västerås

Idag presenterar Miljöpartiet, Socialdemokraterna, Centerpartiet och Liberalerna Västerås nya majoritet Utveckling Västerås. Det innebär att vi miljöpartister för fjärde raka mandatperioden tar plats i styret. Det behövs, utmaningarna är många och vi är den långsiktiga garanten för en västeråspolitik som varken bränner ut människor eller planeten.


Toppkandidaterna Anna Thunell och Markus Lindgren kommenterar:

-Vi är oerhört glada att idag tillkännage vårt nya samarbete Utveckling Västerås. Vi är fyra partier som nu tar ansvar för att leda den politiska utvecklingen i Västerås. I Västerås bryter vi återigen blockpolitiken, skapar en stabil majoritet och tar ut riktningen mot ett hållbart samhälle.

Det nya samarbetets gemensamma samarbetsprogram hittas här: https://utvecklingvasteras.se/samarbetsprogram/

Relaterade nyheter

Västerås, 20 juni 2026

korsord

Västerås, 8 februari 2026

Miljöpartiet i Västerås fastställer historiskt lång lista till kommunfullmäktigevalet 2026

Västerås, 10 augusti 2025

Kampanj vid tågstationen

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter