Vi tar ansvar för Växjö

Miljöpartiet, Moderaterna, Centerpartiet, Folkpartiet och Kristdemokraterna och är överens om att samarbeta i Växjö kommun för att skapa ett handlingskraftigt majoritetsstyre.

Växjö kommun har hamnat i ett parlamentariskt läge utan någon tydlig majoritet.  I fullmäktige såväl som i nämnderna har Sverigedemokraterna blivit vågmästare. I det läget har Miljöpartiet i Växjö valt att samarbeta med Alliansen. Inte för att stänga ute Sverigedemokraterna. Utan för att ta ansvar för att kommunen ska kunna styras på ett demokratiskt och hållbart sätt.

Genom samarbetet i den nya BLÅGRÖNA konstellationen vill vi göra Växjö till Europas grönaste stad på riktigt.

Vi lovar att kämpa för att både strategiska framtidsfrågor och vanliga vardagsfrågor ska genomsyras av ett miljötänkande. De ska bidra till att alla Växjöbor kan se fram mot en grön framtid.

Och vi lovar att kämpa för att Växjö ska vara en kommun med en human invandringspolitik och för att bryta segregationen.

Vi är övertygade om att vi kommer att få genomslag för vår gröna politik och att vi kommer tillsammans med de andra BLÅGRÖNA partierna att arbeta för ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbart Växjö.

Cheryl Jones Fur

Lars Edqvist