Miljöpartiet Botkyrka söker valsamordnare [Ansökan stängd]

Vi söker en engagerad person som vill vara med och driva den gröna valrörelsen i Botkyrka. Du kommer arbeta med att aktivera våra medlemmar och kommunicera grön politik till medborgare i kommunen.

Du kommer att jobba med att ta fram kampanjmaterial både för tryck och digitalt, planera olika typer av aktiviteter och stötta våra kandidater. Du kommer vara spindeln i nätet och hålla ihop vår kampanj och samordna med distriktet och andra delar av partiet. Dessutom kommer du vara med mycket i genomförandet och hjälpa till under aktiviteter, dörrknackning, uppsättning av valaffischer och interna möten och evenemang. Efter valet kommer du att analysera resultatet, avveckling av material och ev. vara behjälplig under förhandlingar.

Vi söker dig som:

• Har god förmåga att uttryck sig i tal och skrift på svenska, är en god kommunikatör
  • Arbetar självständigt i dialog med andra
  • Är organiserad och initiativrik
  • Har god förståelse och erfarenhet av sociala medier

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av digital annonsering
  • Kan göra enklare videoproduktion
  • Har erfarenhet av politiska organisationer eller gräsrotsarbete
  • Känner till Botkyrka som plats och våra lokala förutsättningar
  • Talar fler språk än svenska och engelska
  • Har kunskap om Miljöpartiets politik
  • Har högskoleutbildning inom relevanta områden

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller medlemskap.

Tjänsten är 100% från 19/4 2022 till 30/9 2022, men vi är öppna för diskussion kring omfattning. Arbetet är i huvudsak oreglerat och arbete på kvällar och helger förekommer. Arbetsledare är kommunalråd och ordförande. Av förklarliga skäl sker större delen av jobbet på plats i kommunen och placering är i kommunhuset i Tumba, men delar kan även göras på distans.

Är du intresserad? Skicka din ansökan med personligt brev och CV till botkyrka@mp.se senast 20/2 2022. Vänta inte med din ansökan, intervjuer görs löpande.

Frågor? Kontakta Oskar på botkyrka@mp.se eller 073-240 22 64