Nytt MP-tillskott i socialnämnden

Från och med dagens sammanträde tillträder Asiah Altjewa sitt nya uppdrag i socialnämnden. Med Asiahs hjälp ska vi fortsätta kämpa för grön politik!

Idag har socialnämnden sammanträde och vår förtroendevald Asiah Altjewa börjar sitt nya uppdrag i socialnämnden! Asiah har bred erfarenhet inom partiet och har haft många uppdrag inom både kommun och region. Hon brinner för frågor som rör barn och kvinnor, vilka hon kommer att driva i nämnden. Med Asiahs erfarenhet och engagemang kommer hon att vara ett perfekt tillskott!

MP:s politik behövs i socialnämnden. Vi villl främja lika rättigheter och möjligheter samt skapa trygghet och motverka kriminalitet. Hittills har vi bland annat lyckats med att…

• genus- och mångfaldsperspektiven ska genomsyra all kommunens verksamhet
  • stärka samarbetet mellan barnavårdscentralen och socialtjänsten för tidig upptäckt av barn som far illa
  • öka arbetet med att förebygga hedersnormer och utbilda skolpersonal om hedersrelaterat våld och förtryck samt stärka kompetensen hos socialtjänsten i att arbeta med hedersrelaterade ärenden

Med Asiahs hjälp ska vi fortsätta kämpa för grön politik i socialnämnden!