Pressmeddelande ang. Uppdrag granskning

Pressmeddelamde Miljöpartiet de gröna i Botkyrka

Vi har tagit del av kommungranskarnas rapportering om att Moderaterna har blivit erbjudna röster i utbyte med en tomt för ett moskébygge, erbjudandet presenteras för Moderaterna av gruppledaren för Miljöpartiet de gröna i Botkyrka. Vi är chockade och besvikna över att detta har hänt och tar kraftigt avstånd från gruppledarens agerande. Gruppledaren lämnar nu samtliga uppdrag som han har i kommunen och internt i partiet. Styrelsen träffas under dagen för att diskutera det inträffade. Vi kommer inom kort att välja en ny gruppledare.

Vi i Miljöpartiet de gröna i Botkyrka kämpar för att skapa ett grönare samhälle. Under den senaste mandatperioden så har vi kommit en bra bit på vägen mot ett hållbart Botkyrka. Botkyrka ligger i topp när det gäller miljöbilar, just nu byggs ytterligare en biogasstation och när vi nu förtätar Botkyrka vill vi bygga hållbart i trä med naturen runt hörnet.

Botkyrka ska också utvecklas socialt hållbart, om vi får fortsatt förtroende så vill vi se till att det blir fler vuxna i skolan, skapa fler vägar in till arbetsmarknaden för dem som står långt utanför, bland annat genom fler sociala företag, och att alla barn och unga ska ha möjlighet till meningsfulla sommarlovsaktiviteter.

Styrelsen, Miljöpartiet de gröna i Botkyrka

Presskontakt: Anna-Clara Acevedo, politisk sekreterare, 076-830 58 86, botkyrka@mp.se