Valsamordnare till Miljöpartiet de Gröna i Eskilstuna

Juni t o m 1 oktober 100% tjänst
Brinner du för grön politik? Vill du jobba med valrörelsen? Gillar du att planera, samordna och stötta andra? Fantastiskt, då kanske du är vår nästa valsamordnare! Miljöpartiet de gröna i Eskilstuna söker valsamordnare för valåret 2022.

Som vår valsamordnare kommer du att:

• Arbeta på en övergripande nivå under valrörelsen i nära samarbete med vår organisationssekreterare
  • Samordna och styra upp kampanjande samt hantera arbete med sociala medier
  • Arbeta med extern kommunikation och valaktiviteter, hjälpa till med att ta fram valmaterial

Egenskaper
Du kan inspirera och peppa personer i föreningen att göra sitt yttersta inför valet. Du är van att hålla flera bollar i luften, har fokus på framgång och är så klart riktig bra på samarbete då vi är flera som arbetar inom organisationen. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med kampanjarbete och "kan ta folk". Du är kommunikativ och gillar att möta människor. Det är en fördel om du har kunskaper om layout och textbearbetning.

Tjänsten är på 100%, med start i juni, vi är flexibla med startdatum. Slutdatum är sista september. Kvälls- och helgarbete förekommer. Lön enligt överenskommelse.
Frågor om tjänsten besvaras av Marielle Lahti (073 961 45 27)  och Linus Lakso (070 22 195 22), gruppledare för Miljöpartiet de gröna i Eskilstuna. Välkommen att skicka din ansökan, personlig brev samt CV till eskilstuna@mp.se senast den 30 april.
Ansökningar hanteras löpande.