Gällivare

Vi bor i en fantastisk kommun med enorma möjligheter, inte minst ekonomiska. Tack vare samhällsomvandlingen så har vi resurser för att modernisera som andra kommuner bara kan drömma om. Trots det står mycket still. Det är dags att modernisera Gällivare!

Nu söker vi dig som vill hjälpa oss i kampen för ett modernt Gällivare. Vill du också förändra lokalsamhället?

Tveka då inte, utan maila till: [email protected]

Och missa oss inte på Facebook!

Välkommen in i gänget!

I ett försök att gestalta vår frustration över nedgångna lekplatser, idrottsplatser och allmänna ytor skapades filmen Faktum.

Våra förslag till en modernare kommun presenteras under prioriterade områden och i vårt valprogram nedan.

Faktum Det är dags för ett nytt politiskt ledarskap! Miljöpartiet släpper filmen Faktum, en annorlunda berättelse om Nya Gällivare. City Move, workshops, arkitekttävlingar och flertalet studieresor har avverkats i jakten på en arktisk småstad i världsklass. Men hur ser verklighetens Gällivare ut? och hittar vi några spår av nya Gällivare?

Miljöpartiet de gröna Gällivare