Så lyckas du med din ekologiska odling

Vi i Miljöpartiet tror på att den lokala, småskaliga odlingen är en viktig pusselbit för ett hållbart samhälle, hela vägen ner till det vi själva odlar för husbehov. Därför vill vi bjuda in alla som själva är intresserade av hemmaodling för att ge praktiska tips på hur du lyckas med dina egna grönsaker. Välkommen på föredrag med en av Gnestas mest kunniga och flitiga odlare den 14 juni!

Malin Schreiber har i 10 år drivit Petterlunds Eko Odling utanför Björnlunda, en småskalig KRAV-gård där hon ständigt utforskar olika odlingsmetoder och löser problem som uppstår. Under kvällen bjuder hon på praktiska tips på hur du själv kan få din trädgård eller odlingslott att ge grönsaker under hela sommaren och hösten.

Du som fortfarande har plantor eller frön över från årets odling får gärna ta med dig för att byta med andra intresserade! Kaffe, te och fika finns från klockan 17.45. Evenemanget är öppet för alla, oavsett partifärg.

Välkommen!

NÄR: 14 juni, 18-19
VAR: Vår Lokal Gnesta, Östra Storgatan 2
ANMÄLAN: Skicka gärna ett mejl till gustav.edman@mp.se så vi vet ungefär hur många som dyker upp.