Ny ledamot för Kommunstyrelsen i Grums

Sangrid von Zedtwitz-Liebenstein från Miljöpartiet i Grums är ny ledamot i Kommunstyrelsen, liksom ny ersättare i Samhällsbyggnadsutskottet.

Det är ansvarsfulla politiska uppdrag, genom vilket hon kommer att driva gröna frågor för ett hållbart Grums i ett hållbart Värmland.

– Det är roligt och utmanade skulle jag vilja säga, jag är också väldigt tacksam för medlemmarnas förtroende. Nu driver vi i Miljöpartiet i Grums frågan om att skapa en cykelväg mellan Grums och Malsjö, berättar Sangrid von Zedtwitz-Liebenstein.

Jesper Johansson kliver av sina uppdrag i Kommunstyrelsen och Samhällsbyggnadsutskottet och skickar på så sätt stafettpinnen vidare.

– Det känns tryggt att se Sangrid von Zedtwitz-Liebenstein få denna roll, hon är kompetent och skicklig, det är en av orsakerna till att jag ser ljust på framtiden för Miljöpartiet i Grums, säger Jesper Johansson.

Förutom Sangrid von Zedtwitz-Liebenstein kliver Anna Karin Tollin in som ny ersättare i Kommunstyrelsen samt blir ersättare i Utbildnings- och omsorgsutskottet. Ann Sofie Elwin är även ny ledamot i Jävsnämnden. Tillsammans kommer de och medlemmarna att arbeta för att åstadkomma positiva förändringar i sin kommun.

– Jag har väldigt bra uppbackning från medlemmarna. Vi bygger så långt det är möjligt våra medlemsmöten på punkter från Kommunstyrelsen och utskotten, som styr samtalen på mötena. På våra egna möten kan partiet fatta gemensamma beslut om vad vi tycker, då driver jag frågorna på det sättet, avslutar Sangrid von Zedtwitz-Liebenstein.