Hösten med MP Haninge

Under hösten kommer det ligga fullt fokus på att förbättra och uppdatera vårt kommunpolitiska program. Häng med du också!

Kansliet har under våren och sommaren tillsammans med styrelsen arbetat fram ett förslag till ett nytt kommunpolitiskt program inför nästkommande mandatperiod. Nu vill styrelsen ha medlemmarnas input på programmet och bjuder därför in till totalt sex stycken förankringsmöten, då du som medlem får säga vad du tycker om programmet.

Nedan hittar du ett tidsschema för de inplanerade träffarna:

Äldrepolitik – onsdagen den 22:a september
Vi träffas digitalt för att diskutera den äldrepolitik som vi föreslår i det politiska programmet. Tid: 19.00-20.00.

Klimatpolitik – söndag den 3:e oktober
I och med att folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska smittspridningen av Covid-19 upphör i slutet på september planerar vi att göra denna träff fysiskt i en lokal i Haninge. Exakta tider återkommer vi med så fort vi vet. Men träffen kommer anordnas runt 10.00-13.00 och vi kommer att bjuda på mat och mötesfika.

Utbildning – torsdag 12:e oktober
Vi träffas digitalt för att diskutera den utbildningspolitik som vi föreslår i det politiska programmet. Tid: 18.00-19.00.

Kultur och idrott – onsdagen den 27:e oktober
Vi träffas digitalt för att diskutera den kultur- och idrottspolitik som vi föreslår i det politiska programmet. Tid: 19.00-20.00.

Social rättvisa – söndag 14:e november
Vi träffas fysiskt under eftermiddagen för att diskutera kapitlet om sociala rättvisa. Vi bjuder på mötesfika.

Demokrati – Torsdag den 9:e december
Vi träffas fysiskt under kvällen för att diskutera kapitlet om demokrati. Vi bjuder på mötesfika.

Medlemmar har fått mer detaljerad information via mejl.

Inte medlem? Hör av dig till joel.forsberg@mp.se så hjälper vi dig!