På gång i April

9 april – Kommunpolitiskt möte: Budgetberedning och val av kvinnligt språkrör

15 april – Grön Ideologi (träff 2)

18 april – Medlemsmöte: Träffa Miljöpartiets språkrör Daniel Helldén!

Mer information om dessa möten hittar du längre ner på sidan, tillsammans med hela vårens möteskalender!

Möteskalender

I Miljöpartiet i Jönköping har vi två typer av möten – Medlemsmöten och Kommunpolitiska möten – alla våra medlemmar (och de som är intresserade av att bli medlemmar) är välkomna att delta, ingen anmälan krävs. Majoriteten av båda mötena hålls på vårt kansli, Kyrkogatan 12, men på medlemsmötena kan vi ibland göra utflykter – och då specificerar vi det på hemsidan och i kallelse på medlemsmailen!

medlemsmöten fattar vi olika typer av beslut, t.ex. vilka personer som ska ha uppdrag hos oss – men det är också en plattform där medlemmar ges en uppdatering om vad som är på gång i partiet och vilka lokala events vi ska medverka på. Vi försöker också på majoriteten av medlemsmötena att ha föreläsningar/workshops med olika teman för att kompetensutveckla inom partiet.

kommunpolitiska möten diskuterar vi vad som är på gång politiskt i Jönköping – på dessa möten pratar våra politiska företrädare t.ex. om vad som händer i Kommunfullmäktige, nämnder, samt om andra relevanta politiska händelser. Du behöver inte ha ett politiskt uppdrag för att delta. Vill du kanske veta mer om vad ett lokalt, politiskt uppdrag innebär? Eller har du en politisk fråga du tycker att vi ska driva? Då är de kommunpolitiska mötena rätt plattform!

Dator och tillbehör

Vårens medlemsmöten:

18 januari kl. 17:30-19:30 – Studiebesök på kraftvärmeverket vid Torsvik. Det finns möjlighet till samåkning från kansliet kl. 17:00, annars ses vi direkt i Torsvik.

15 februari kl. 18:00-20:00 – Tema: Skog, urfolks rättigheter och rättvis klimatomställning. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Mötet håll på vårt kansli – vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm.

22 februari kl. 18:00-21:00 – Årsmöte på Rådhuset. Fralla och kaffe/te serveras från 17:30. Underhållning från Evialla under kvällen. OBS! Detta möte kräver anmälan – det görs till jonkoping@mp.se. Specificera gärna tillgänglighetsbehov, samt specialkost i anmälan. Rådhuset har en tillgänglighetsanpassad ingång, samt en hiss som klarar av rullstol, men inte permobil.

14 mars kl. 18:00-20:00 – Extrainsatt årsmöte + temamöte: Hur kan vi värdera det ovärderliga? – om den biologiska mångfalden. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Mötet hålls på vårt kansli – vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

18 april kl. 19:00-20:00 – Besök av Miljöpartiets språkrör Daniel Helldén. Tema: Framtidens kollektivtrafik och en rättvis omställning. OBS! Detta möte tar plats på Kristinagården, Östra Storgatan 43. Hörselslinga finns på plats.

16 maj kl. 18:00 – EU-valskickoff! Starta igång valkampanjen tillsammans med oss på vårt kansli! Medverkar gör även vår lokala EU-kandidat, Anna Isaksson. OBS! Detta möte bjuder även in Miljöpartiets lokalavdelningar i Habo och Mullsjö. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Mötet hålls på vårt kansli – vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

10 juni – Utflykt! (Information kommer snart)

Vårens kommunpolitiska möten:

6 februari kl. 18:00-20:00 – Rapportering från politiska uppdrag. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

5 mars kl. 18:00-20:00 – Budgetprocess och rapportering från politiska uppdrag. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm.

9 april kl. 18:00-20:00 – Budgetprocess, val av kvinnligt språkrör på nationell nivå och rapportering från politiska uppdrag. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

7 maj kl. 18:00-20:00 – Rapportering från politiska uppdrag. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

4 juni kl. 18:00-20:00 – Rapportering från politiska uppdrag. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

Introduktionsträffar till Grön Ideologi:

Under våren håller vi tre träffar där våra medlemmar ges möjlighet att diskutera grön ideologi tillsammans. Ett bra sätt för dig som är ny medlem att komma in i partiets politik och de gröna värderingarna! Anmälan krävs – information om innehåll skickas ut till anmälda deltagare inför varje träff.

Anmälan är stängd för i vår. Vår förhoppning är dock att dessa träffar ska bli återkommande inslag hos oss. Håll utkik!

18 mars kl. 18:00-19:30 – De tre solidariteterna. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

15 april kl. 18:00-19:30 – Grön ideologi. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

20 maj kl. 18:00-19:30 – Grön ideologi. Fika (bröd, kex, kaffe/te) serveras från 17:30 – glutenfria och veganska alternativ finns. Vi har möjlighet att lägga ut en ramp till ingången och vår dörr är 90 cm bred.

Vår nedladdningsbara google-kalender