Storbolagens utdelningar är oanständiga

När näringslivet kräver att skattebetalarna ska gå in med olika typer av stöd är det oanständigt att samtidigt ge stor utdelning till sina ägare.

Typ: Debattartikel
Länk: https://www.etc.se/debatt/storbolagens-utdelningar-ar-oanstandiga

Relaterade nyheter

Miljöpartiet: Ny strategi för fossilfri matproduktion stärker Sveriges beredskap

Amanda Linds språkrörstal på Järvaveckan

Sverige behöver färre fattiga barn – inte fler miljardärer

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Läs alla nyheter