Nomineringarna till kommunala uppdrag klart

Vid måndagens medlemsmöte fastställdes vilka personer Miljöpartiet nominerar till nämndsuppdrag inför mandatperioden 2019-2022

Genom vårt valtekniska samarbete med Socialdemokraterna fick vi ett antal poster i nämnder vilka vi genom omröstning nu tillsatt. Om inga överraskningar uppkommer kommer detta att vara våra representanter under mandatperioden:

Kommunfullmäktige: Ann-Kristin Drevnor och Lars Lundström som ordinarie, Annaperi Erlandsson och Anders Sjöholm som ersättare
Partiföreträdare: Lars Lundström
Kommunstyrelsen: Oscar Drevnor som ersättare
Arbetsliv och fritidsnämnd: Nina Lenngren som ledamot
Utbildningsnämnd: Eva-Carin Rask som ersättare
Bygg och Miljönämnd: Oscar Drevnor som ledamot och Annaperi Erlandsson som ersättare
Nämndeman: Nina Lenngren

I och med att Lars Lundström blir partiföreträdare kommer ny ordförande i föreningen att tillsättas vid vårens årsmöte. På så sätt fortsätter partiet sin tradition och ambition att vara ett brett demokratiskt parti, där ansvaret delas av många eldsjälar.

Webbredaktören vill också rikta ett stort tack till nuvarande partiföreträdare Nils Nyberg, som vid årsskiftet lämnar sitt uppdrag. Nils har under mandatperioden varit en stor tillgång för partiet i samarbetet med Alliansen och de många och tuffa förhandlingar som detta inneburit. Jag är övertygad om att vi kommer att se mer av Nils inom partiet, men i nya roller.