Valmanifest lättläst kultur och fritid
Många i kommunen jobbar på annan ort. Då är det viktigt att fritidsnöjen finns nära hemmet. Det kan vara gymmet, idrottshallen, biblioteket eller teatern. Vi vill att allt detta finns nära både för den som tittar och den som idrottar eller spelar. Föreningarna vet bäst vad folk vill ha. Därför ska politiker lyssna på dem.

Vi vill NU:
« Ha bidrag till föreningarna som hjälper svaga i samhället lika mycket som starka. Det ska finnas lika mycket och lika bar aktiviteter för kvinnor och personer med funktionsvariationer som det finns för män.
« Vi vill ha ett bra kulturhus i Kävlinge. Många föreningar ska få plats. Och många människor som spelar musik och teater eller lyssnar och tittar på.
« Vi vill att fritidsgårdarna blir bättre, så att ungdomar tycker det är värt att gå dit
« Vi vill ha en billigare kulturskola så att fler har råd att vara med
« Vi vill att kusten blir lättare att nå och att det händer något för alla.