Trafik

Vi vill ha fler sätt att resa till arbete, skola och nöjen. Man ska kunna cykla på trygga vägar. Det ska vara lätt att komma till stationerna med buss eller cykel. Dom som inte har egen bil ska kunna hyra en.

Vi vill NU:

«  Fler bussar än idag ska går från Lilla Harrie, Hofterup, Ålstorp och Barsebäck till tågstationer

«  Ha en ringlinje i Kävlinge och Furulund så man kan komma till centrum och stationerna

«  Ha snabbare busslinjer till Malmö från Löddeköpinge

«  Bygga nya cykelvägar runt Lödde, Hofterup

«  Ha ljus på en del gamla cykelvägar. Ljus som inte drar så mycket el.

«  Plantera buskar längs cykelvägar på landet. Det ska inte vara motvind alltid

«  Göra skolvägarna säkrare så att fler barn vågar cykla till skolan

 

Fördjupning i ämnet Valmanifest lättläst trafik

Människa och miljö i fokus för ett hållbart Kävlinge