Styrelsen

Styrelsen leder partiets interna arbete och verksamhet. Efter årsmötet 2020 har styrelsen för miljöpartiet Nyköping denna sammansättning:

Kajsa Andersson, en lokalföreningens två ordförande.

Ordförande Kajsa Andersson, [email protected] 070 400 69 28
Ordförande Tom Skantz, [email protected], 070 744 2830
Sekreterare Björn Åslund, [email protected] 076 171 35 73
Ledamot Ebbe Andersson, [email protected] 070 325 99 59

Ledamot Mats Dellrud, [email protected]

Kajsa Andersson presentation:

”Jag är engagerad i Miljöpartiet de gröna för att vi behöver en mer långsiktig politik, så att också våra barn och barnbarn ska få en bra värld att leva i. Det handlar om att ta hand om vår natur, om varandra och om vår planet. Arters bevarande och klimatförändringar är inga frågor vi kan skjuta på framtiden. Jag har två små barn, och det är deras framtid jag har för ögonen i mitt politiska engagemang.

Jag har en masterexamen inom biologi/ekologi och har jobbat mycket med miljölagstiftning och miljöfrågor i samhällsplaneringen, både statligt och som konsult.

Som ordförande för Miljöpartiet de gröna i Nyköping så vill jag verka för att bredare engagemang i föreningen, för att fler unga ska vilja engagera sig. Och för att vi ska sätta full fart i de frågor som inte kan vänta; klimat, natur och demokrati."