Ann-Charlotte Björkegren
Jag gick med i Miljöpartiet efter valet 2022, när det blev tydligt att jag inte längre kunde stå vid sidan av och se på. Klimatkrisen, den ökande polariseringen och normaliseringen av rasism i samhället gjorde att jag vill vara en del av lösningen.
Den gröna ideologin och de tre solidariteterna var en av flera saker som tilltalade mig och avgjorde valet att engagera mig i just Miljöpartiet:
● solidaritet med djur, natur och det ekologiska systemet
● solidaritet med kommande generationer
● solidaritet med världens alla människor
Till yrket har jag lång erfarenhet av kommunikation och marknadsföring – både från privat och offentlig sektor.
Jag är en av Miljöpartiets kandidater på listan till kommunvalet 2026.
Nuvarande uppdrag
- Vice ordförande Miljöpartiet Kalmar
- Styrelseledamot, distriktsstyrelsen Miljöpartiet Kalmar län
- Webbansvarig
- Revisor Miljöpartiet Öland