Per Alexandersson

Jag brinner för bra skolmat. Vi måste se helheten med skolans lunch, den ska vara både god, näringsrik och bra för kroppen och miljön. Det är lätt att glömma att måltiden är mer än det som hamnar på tallriken. Miljön måste kännas lugn och trygg. Lärarna bör kunna äta med sina elever på arbetstid och använda måltiden som det pedagogiska verktyg som det är tänkt. Eleverna måste också känna att de kan påverka det som serveras. Andelen svensk mat är redan hög i våra kommunala kök, och vi vill att den ska öka ännu mer, gärna lokalt producerat när det går.

Aktuella frågor för Per Alexandersson

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Aktuella frågor i region och kommun

Kunde inte hitta några poster

Försök med en annan filtrering eller sökning.

Uppdrag med Per Alexandersson

Styrelsen Miljöpartiet de gröna Nynäshamn

Kultur- Och Fritidsnämnden Nynäshamn