Daniel Käller: Ungdomar borde engagera sig!

Ungdomar borde engagera sig!

Mariah Frans och Daniel Käller är språkrör för Grön ungdom i Örebro län. De skriver krönikor på hemsidan en gång i månaden. Nu i mars skriver Daniel om ungdomars engagemang och demokrati!

Idag råder en allt större misstro mot politiker och demokratin. Är det någon mening med att gå till valurnan på valdagen? I en värld där högerextremism och fascistiska drag fröjdas så är det viktigare än någonsin att engagera sig politiskt. Antingen i ett politiskt parti, eller i en politisk förening. Demokratin är något som bara kan överleva om vi engagerar oss.

Vi måste erbjuda ungdomar en lättillgänglig plats att engagera sig på, riv de eventuella hindren. Vi måste också som samhälle bidra till en god demokratisk miljö, så att fler vågar engagera sig. Sist av allt ska vi komma ihåg att engagemang är superkul och bara blir roligare ju fler som engagerar sig!

Läs hela krönikan på MP Örebro län här, länk: https://www.mp.se/orebro-lan/kronika-gron-ungdom-orebro-lan/