Delaktighet och påverkan i hela kommunen – Motion från Miljöpartiet de gröna i Säter
Miljöpartiets motion handlar om att skapa fler möjligheter för kommunens invånare att påverka och vara delaktiga i frågor som rör kommunens utveckling. Hela motionstexten hittar ni här: Motion om Delaktighet och påverkan i hela kommunen.
Kommunfullmäktige i Säter röstade ja till motionens förslag till beslut:
- Att Säters kommun utreder och tar fram förslag på hur man tillsammans med föreningar och medborgare kan skapa forum eller former för delaktighet.
- Att ett förslag baserat på denna utredning läggs fram för beslut i kommunfullmäktige innan sommaren 2027.
